Selasa, 23 Julai 2013

Five Privileges for Muslim Ummah

Five Privileges for Muslim Ummah


The Messenger of Allah (sal Allahu alaihi wa sallam) said: “With regard to Ramadan, my Ummah has been granted five bounties which were not granted to nations before them; …. (3) Every day Jannah is (further beautified and) decorated for them and Allah the Sublime says that it is soon that My slaves will throw their (worldly) burdens off themselves and come to you (Jannah)….” [At-Targheeb wa At-Tarheeb]

Such promises make one want to immediately leave behind the difficulties and toil of this world and enter the Paradise of Eternal Bliss.

We are but daily wage workers in this world, carrying our loads till Allah (subhana wa ta’ala) Wills, recompensed for each day spent in His obedience insha-Allah, and quick to shrug it off and leave it behind for a better life.

 Lima Keistimewaan untuk Muslim Ummah

Rasul Allah (sal Allahu alaihi wa sallam) berkata: "Berhubung dengan Ramadan, umatku telah diberikan lima nikmat yang tidak pernah diberikan kepada negara-negara yang sebelum mereka; .... (3) Tiap-tiap hari adalah Jannah (lagi indah dan) dihiasi untuk mereka dan Allah yang Maha mengatakan bahawa ia adalah tidak lama lagi yang hamba saya akan membuang beban mereka (duniawi) dari diri mereka sendiri dan datang kepada kamu (Jannah) .... "[At-Targheeb wa At-Tarheeb]

Janji itu membuat satu mahu meninggalkan segera di sebalik kesukaran dan kesusahan di dunia ini dan masukkan Syurga Bliss kekal.

Kami tetapi pekerja gaji harian di dunia ini, membawa beban kita sehingga Allah (subhana wa Ta'ala) Wasiat, dibalas setiap hari dihabiskan dalam ketaatan-Nya insya-Allah, dan cepat untuk mengangkat bahu ia di luar dan meninggalkan ia di belakang untuk kehidupan yang lebih baik .

Tiada ulasan: